۱۳۹۰ فروردین ۱۰, چهارشنبه

پرسش و پاسخ (میلیونر زاغه نشین)



پرسش و پاسخ (میلیونر زاغه نشین)  

 Q&A (Slumdog Millionaire)

اثر: ویکاس سواروپ

Written by: Vikas Swarup


در ایام عید فرصت مناسبی بود تا چند تا کتابی که در صف مطالعه قرار گرفته بودن رو بخونم اما به دلیل مشغله زیاد برای ترجمه ی بک پروژه برای  یه دوست عزیز باز هم فرصت زیادی برای تمام کردن بعضیاشون نداشتم
اما یکی از کتابایی که همون روزهای اول خوندم کتاب میلیونر زاغه نشین بود نوشته ی .... که یه نویسنده ی هندی هست و همون طور که همه میدونین این کتاب مبنای ساخت فیلمی با همین اسم شده که البته اون طور که من متوجه شد م اسم اصلی کتاب پرسش و پاسخ بوده و بعد به این اسم تغییر کرده!
این کتاب درمورد یک پسر 18 ساله هندی است که در یک مسابقه تلویزیونی برنده یک میلیون روپیه میشه و به علت اینکه اون بی سواد هست و هرگز به مدرسه نرفته متهم به تقلب میشه! خانم وکیلی سر راهش سبز میشه و سعی میکنه کمکش کنه! اما برای اینکه بفهمه اون جواب سوالات رو از کجا میدونسته مجبوره پاره های از زندگی رام محمد توماس (شخصیت اصلی کتاب) رو بشنود!
کتاب خیلی خیلی پر معنا و پر محتوا تر از فیلم هست و من به شما پیشنهاد می کنم اگر کتاب رو نخوندین و فیلم رو هم ندیدن اول کتاب رو مطالعه کنین و بهد به سراغ فیلمش برین! کتاب و فیلم فقط از نظر موضوع یکسان هستن و در جرئیات نزدیک به 80 درصد متفاوت هستن!
بعدها متوجه شدم که در سایت رادیو تهران این کتاب رو به صورت بارخوانی هم قرار دادن که انگار هر شب به مدت دو هفته این کتاب بارخوانی شده و در این سایت قرار داده شده که میتونین دانلود کنین و گوش کنین!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر