۱۳۸۹ اسفند ۳, سه‌شنبه

بارکش اثر پیتر وهلو



نام کتاب: بارکش            
                                                                                    Title: The Lorry
نویسنده : پیتر وهلو                                                        
                                    By: Peter Wahloo
مترجم: شهریار بهترین                                           
                     Translator: shahriar Behtarin
چاپ:1368
                                           publish: 1990

بارکش کامیونتی بود که دستی به سروگوشش کشیده  و از نو راه انداخته بودند! یک فیات مدل 1931. گلگیر و گاپوت نداشت. اتاقک راننده و قسمت پشت آن را از صندلی و یا هر چیز دیگر صاف کرده و در عوض دو صندلی چوبی گذاشته بودند. شبیه نیمکت پارک ها. تمام این تغییرات به عمد انجام گرفته بود. خواسته بودند از این بارکش وسیله ی نقلیه ی سودمند برای جاده های بد بسازند.

بارکش یک رمان قوی پر کشش از وهلو نویسنده سوئدی است که قبلاً رمانهای "ماموریت" و قتل در طبقه ی بیست و یکم" و "بهارپولادی" و" ژنرال" از او به دهار زبان ترجمه شده است و در دنیا سر و صدای بسیار برانگیخته است!
وهلو در بارکش به موضوع ظریفی نزدیک میشود. حساسیت یک هنرمند او را سیاسی میکند. "ویلی مور" قهرمان  داستان بارکش هنرمند است و حساس. همین  و بس!

این کتاب رو دکتر  حمید صاحب نظر که وکیل محل کار سابق من بود به دلیل سفر من به اسپانیا برای ادامه تحصیل به من داد! قهرمان داستان سوئدی است که به اسپانیا مهاجرت کرده است هنرمندی که گرفتار سیاست میشود....امیدوارم خوشتون بیاد! البته کتاب خیلی قدیمی بود و گمان نمیکنم دوباره اجازه چاپ داشته باشه ولو با حذف تمام تم های س . ک. سی . به هر حال امیدوارم پیدا کنین و لذت ببرین! در ضمن کتاب توسط خود مترجم به دکتر هدیه شده بود با امضا!
                                                                                    پیتر وهلو-peter Wahloo

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر